Buat Duit Dengan Mobile Spa

Hurmmmmm kali ni macam nak buat cerita lah..
#Tiada kaitan yang masih hidup atau yang sudah meninggal dunia


Abes sahaja SPM bermula la satu langkah kehadapan untuk mengenali dunia luar. Selama ni aku bergaul dengan kawan2 sekeliling yang sama berada disekitar kawasan perumahan aku dan juga senegeri..

Sementara menunggu result SPM ni kua apa yang hendak aku lakukan ea..Tak kan nk duduk rumah goyang kaki, main komputer dan main HP je..Bosan gak makin menguncup la otak aku yang dah memang kuncup ni 😅😅😅..

Ok la lets plan.. First aku nak amek lesen, kemudian belajar komputer seterusnya buat part time la..Orang kata jika nak jadi orang yang berjaya or berguna kena merancang dalam melakukan sesuatu perkara baru la hidup ini ada perancangan..Walaubagaimana pun kte kena la "walk the talk, not talk the talk"

 Memula aku kena la amek lesen sebab apa sebab aku nak bawak kenderaan untuk parents aku..sian dyorg penat drive jalan jauh di usia semakin senja, sebagai anak aku nak juga mereka rasa dihargai dan buat merasa terasa diriku begitu berharga..gituuuu..siapa tak sayang keluarga kan walau ada masa kita gaduh n terasa hati..Kne ingat air yang dcincang tidak akan putus..Selain tu senang la lau aku nak ke mana2..

Yeahh aku pun start amek lesen di kelas memandu dkawasan yang berdekat umah..Aku target aku habes kelas memandu ni dalam tempoh masa sebulan dan aku lulus dengan jayanya.. Dpendekkan cerita aku telah pun lulus ujian berkomputer dan jalan raya dengan cemerlangnya..Horrayyyy dah boleh bawak motor dan kereta dengan confident nya di jalan raya.. 💃💃💃

Kemudian aku ke kelas komputer, sekurang2nya dengan ilmu IT yang aku ada akan membuatkan aku lebih celik IT..Tidaklah aku mudah untuk ditipu atau dpermaikan, lelagi zaman skarang ni siapa buta IT mesti kena keji..Perghhhhh hina sangat ke tak tahu IT ni..Itu lah dia mentaliti orang zaman sekarang, mudah dan suka sangat nak kecam dan membuat andaian sesuka hati ke atas individu itu tanpa membuat usul periksa..Sebab tu ada hadith yang berbunyi “barang siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, maka hendaklah ia berkata baik atau diam”. 

Dalam kelas ni aku amek basic computer je..Word + Power Point + Excell + Email +  Web & Social skill..
Berbekalkan ilmu yang aku ada ni boleh la aq gunakan untuk cari kerja...

Hai laaa 2 target aku dah dapat now aku kena cari kerja la plak..Orang kerja ko pon sibuk nak kerja kan...Alaaaa relex la untuk tambah pengalaman dan mengenali dunia lua juga...Tapiiii nak kerja apa ea... 😥😥😥

Aku pon bukak la internet, cari punya cari belek punya belek hurmmmm napa xd yang tidak berkenan ni..xpe xpe ada seseorang pernah berkata padaku "yang terbaik biasanya lambat" hurmmm baiklah kte pn bersangka baik n positif jela...

Jeng jeng jeng tetbe aku tertarik dengan satu iklan nih.. "The Walking Beauty" semua orang boleh memilikinya dan dengan TWB ni ada boleh dapat pulangan modal dalam tempuh sebulan dan menjana income walau dimana jua anda berada..
Whattttt seriusly 😱😱😱.. Tapi mesti nak pakai modal besarkan bila buat ni suma...hish baik aku text n tanya dulu..Malu bertanya sesat jalan end up aku juga yang rugi..


Then dia pun reply text aku weyhhhh..dup dap dup dap dup dap..Ni la perasaan aku tiap kali text dengan orang aku tidak kenali walaupun dia seorang perempuan 😅😅😅.

Dia pun explain la kat aku yang TWB ni adalah Spa Shaklee, spa yang menggunakan produk shaklee.. Kenapa shaklee?? Sebab sebanyak USD 250 juta dilaburkan terhadap ujian-ujian, kajian dan pembangunan (R&D), bukti dalam lebih 100 kertas kajian saintifik, 90 darinya telah diterbitkan di dalam majalah-majalah, ada kajian klinikal telah diterbitkan, seramai 60 orang saintis Shaklee, produk yang paten kan,serta ada landmark Study 2007’ yang dikendalikan dengan kerjasama penyelidik-penyelidik daripada UC. Barkeley School Public Health

Selain itu produknya :

TIDAK Mengandungi Paraben
TIDAK Mengandungi Triklosan
TIDAK Mengandungi Phthalates
TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauril Sulfat (SLS)
TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauryl Eter Sulfat (SLES)
TIDAK Mengandungi 1,4 Dioksana
TIDAK Mengandungi Glikol
TIDAK Mengandungi Bahan-bahan Cucian Organik yang ”Volatile”
TIDAK Mengandungi Asid Hidroklorik
TIDAK Mengandungi Ammonia


Selain itu, produk ini tiada perisa tiruan, pemanis tiruan, tanpa pewarna atau lemak trans, tidak menjali ujian pada haiwan, tidak mengandungi bahan terlarang serta tidak mengandungi peluntur klorin. Yang penting produk ini halal..Amazing produk luar negara pun ada sijil halal ea..



Tapi modal saya ciput je..boleh ke? Dia pun kata dont worry sayang kte amek pakej bajet hokay...
Business ni midah je..Awak boleh buat spa di mana2 walau dengan curi2 masa dan awak ada produk untuk djual..Laaaaa kena jual produk gak ke 😥😥😥.. Eh kena la sebab walau awakny spa xjalan awak masih boleh jual barang kot la awak xsihat minggu tu kan..Atleast ada gak income yang masuk even ciputtt...

Setelah timbang tara..Aku pun setujulah untuk join TWB ni..Atleast aku boleh buat bekalan untuk belanja masuk U or Matrik nanti and boleh la cari duit tepi dkala sesak2 nanti..Yang paling seronokny aku dapat belanja family aku walaupun aku masih belom abes belaja...

Sekian cerita budak lepasan SPM..




Comments

Popular posts from this blog

Modal Minima Buka Spa

Saat Magika Bersama TWB